Направете своята безплатна регистрация и се възползвайте от пълните възможности, които предлага iTSchool

Преглед на урок

Да нарисуваме града на бъдещето

Да нарисуваме града на бъдещето




Обикновено работя с CS2, но този начин на рисуване е подходящ и за по-ранните му версии, а също така и за други графични програми, с които вие работите.
Бих ви препоръчал за такъв вид работа да използвате графичен таблет. Разбира се, можете да ползвате и мишката, но в този случай, ще бъдете ограничени в своите действия: таблета позволява пълноценното използване настройката на четките като „влияние на прозрачността според натиска” и „влияние на посоката на натиска”
Непременно трябва да се знаят основите на перспективата. Аз самият не съм запознат достатъчно добре с нея и правя много грешки. Но, когато рисувате пейзаж или градски пейзаж, то без основни знания за перспективата няма да можете да направите нищо. Няма да можете да подберете правилно цветовете в зависимост от разстоянието, няма да можете да се оправите с размерите в разстоянията.



Използвам стандартните четки от колекцията на Photoshop. Например 70% от моите работи са направени с четки, имитиращи тебешир – Chalk brushes. Те са незаменими при рисуването на сгради и облаци. Но за това по-късно.
Освен това използвам и стандартните кръгли четки – (Air) Brush с меки краища. Използвам ги при корекция на цветовете, при наслагването на сенки, там където изобщо не е нужна яркост и при грубите преходи. Много рядко използвам четки с груби краища, с изключение при направата на малките детайли. А за направата на прозорци използвам няколко променени четки, които могат да ви бъдат много полезни. Но за това по-късно.

Да седиш и да се любуваш на белия слой в монитора на мене изобщо не ми е по душа. На съвсем празен и бял слой, аз лично нищо не мога да нарисувам. Има много начини, по които можете да започнете своята рисунка: Може да се започне с ескиз, обозначавайки тялото само с голяма четка и сенките му. Аз започвам с нахвърлянето на основната идея, което ми отнема около 10-15 минути, а след това започвам да оцветявам.
Неотдавна открих, че да се започва с цветен фон е много по-лесно за мене. Работя на слоеве с размери 2500 х 1200, 300 dpi. Не е много голям, но и не планирам да правя детайлите по картината в продължение на 30 часа. Пък и е по-удобно да се рисува на по-голям размер, от колкото ще е финалната картина (тук се има предвид, че 300 резолюция е за предпечатна подготовка и за изображения, които ще се използват за хартия, а не за монитор, а 73 резолюция на документа е за разглеждане на картините само в интернет и на компютър). В последствие вече можете да се върнете към своята работа и да й добавяте детайли, текстури или четки.

1. И така, първо заливам слоя с обикновен 2цветен линеен градиент. На този етап аз вече си представям в коя цветова гама ще бъде цялата ми картина.

Натиснете върху изображението за цял размер


2. Ще направим решетка с перспективни линии. За целта, ще използваме инструмента Line Tool. Рисувам линията на хоризонта и точка, към която всички линии ще се допират. Линиите са с дебелина 1-2 px и ги рисувам така, че да се събират в точката. Когато слоя е наполовина запълнен с линии, просто дублирам слоя и го преобръщам така, че да запълни и втората половина на слоя.

Натиснете върху изображението за цял размер


3. Сега отново дублирам първия слой. Ще направя още една точка, в която да се събират линиите и ще я изнеса извън зрителното поле. За това придвижвам втората решетка, така че точката да „избяга” (линията на хоризонта на първата решетка ще съвпада с една от линията на втората). Сега ще променя цвета на втората решетка с помощта на CTRL+U.

Натиснете върху изображението за цял размер


4. Линиите на перспективата ще ги преместя в самия край на палитрата със слоевете (това означава че го правя най-първи в редицата) и сменям прозрачността до 10-20% . Създавам нов слой. И използвайки голяма четка Chalk brushes, рисувам първият етап от нашия пейзаж. Правя това грубо, ориентирайки се по перспективните линии. Понякога използвам и Eraser Tool (с малък размер и остра) за да отделя контурите.

Натиснете върху изображението за цял размер


5. Използвайки Air brush с различни размери с ниска прозрачност изравнявам градиента (цвета на хоризонта да се слее с останалия цвят) Старая се да отделя линията на естествената светлина. Не бързайте, от този етап зависи страшно много. Регулирам цвета с помощта на Hue/Saturation.
След това добавям нов слой (вода), поставям го под слоя, в който току що работих. Сега вече мога да работя с големи четки и много ниска прозрачност. Изобщо не се безпокоя за границата между земята и водата. За да направим ефекта на водата използвам тъмен наситен син цвят. Светлите линии в ляво символизират река. Работя с много леки щрихи, понякога дори изтривам не големи части от горния слой, за да може през него да се вижда водата. Правя ги да изглеждат като леки океански вълни. Помнете, за сега не са нужни излишни детайли. Все още правим основата на нашата картина.

Натиснете върху изображението за цял размер


6. Ако се експериментира малко с режима на слоевете може да се получат много интересни резултати. Аз дублирам слоя с градиента, и го поставям в режим Soft Light, става се още по-наситен.
Правя нов слой и с голяма мека четка (Chalk) с ниска прозрачност рисувам основата на облаците. Оправям тяхната форма със Smudge Tool, разпростирам цвета, правя ги прозрачни и по-точни.
Старая се да запазя простота в системата от слоеве, защото не е много весело да търсиш слой, на който е нарисуван излишен детайл. Ето така изглежда моя списък със слоеве.



Натиснете върху изображението за цял размер


7. Правя нов слой и започвам да рисувам контурите на бъдещите сгради. Използвам четка Chalk, но вие можете да използвате всяка друга. Работя от преден към заден план, набелязвайки вече местата, светлината и сенките на сградите. За сградите избирам три цвята – светъл, среден и тъмен оттенък. Това е важно, защото искам да създам впечатлението за обем. Колкото по-далеч се намира даден предмет от нас, толкова повече се слива с фона, сякаш се разтваря в него. Не забравяйте, че сградите ще бъдат в перспектива – ще се отделят от нашата първа точка на перспективната решетка.

Натиснете върху изображението за цял размер


8. На нов слой добавям още сгради. Сега използвам тъмни цветове и силно ги детайлизирам. Нали тези сгради ще са напреден план. Изменям формата и размера на сградите. Огромните градове не се отличават в единство на архитектурния стил. Хм, нашите реки останаха скрити от сградите, съвсем не виждат вече. Е какво пък… другият път…

Натиснете върху изображението за цял размер


9. Хайде да направим сияние от слънцето! Работя на слоя, на който съм нарисувам най-далечния ред сгради. Натискам опцията Lock Transparent pixels и вече не се притеснявам за точността ми. Използвам голяма твърда кръгла четка, за да изобразя рефлектирането и зоната на светлината, за по-плавен преход и меки сенки използвам кръгла, но вече мека четка. А със съвсем малка четка (2-4) Chalk детайлизирам покривите, който не са много оцветени от слънцето.

Натиснете върху изображението за цял размер


10. На този етап вече някои неща ги променям – например на заден план добавям гиганстка кула. Сега е време да се оживи нашият град. Най-добрия начин за това е да се добавят светещи прозорци, огньове в града, летящи обекти и др. Всяко прозорче няма да го рисувам разбира се. Направил съм си четка – правоъгълник, който отначало съм нарисувал с четка Chalk и с обикновена кръгла четка. Малко съм дооправил настойрките на четката (F5), и режима на наслагването й. Обърнал съм внимание на параметрите spacing, other dynamics, color dynamics. Винаги оголемявайте изгледа на рисунката си, за да сте сигурен точно какво правите.

Натиснете върху изображението за цял размер


11. Добавям още огънчета в града. За това използвам обикновени четки, със стандартните настройки на Photoshop. Единствено, за което е хубаво да се отдели внимание е настройката на четките. Тук вече трябва малко да се експериментира. Между другото, прозорците на сградите трябва да са променени в пространството съгласно линията на перспективата. Рисувайки с четкатка, ние просто имаме правоъгълници, но използвайки Transform-Perspective, може да се промени слоя с прозорците и да се разположи паралелно с линиите от перспективата. Сега вече е необходимо да се направи отражението на нашия град. Ще дублирам слоя с огънчетата и сградите. По-нататък е необходимо нашия дублиран слой да го обърнем по вертикала използвайки Transform-Free или Perspective за да сложим изображението във водата. Ще добавим малко Blur – Motion blur. Край на изображението го размазвам леко с помощта на твърда кръгла четка от ляво на дясно. Намалявам разбира се прозрачността на слоя. Сега проверявам всички слоеве, дублирам ги, променям им оцветяването, режимите им.
Вече всичко е готово. Ето какво се получи.

Натиснете върху изображението за цял размер


Преведе:July
Автор: Robert Maschke
Източник

Ако урокът ви допада, споделете го в Twitter и Facebook или го запазете в Delicious.




Урокът е добавен от: maqpen4eva

Коментари

Max_Oxx

ЛЕЛЕЕЕЕЕ

Mareto

Настръхнах като го видях и изведнъш ми се прииска това време да дойде по-рано.

debelankovci

Не е лош урокът! Обаче на мен не ми си иска да идва това време. Мразя модернистични сгради!

Max_Oxx

ооо това ще го пробвам да го нарисувам :) много благодаря на преводача и евала на създателя на урока :) невероятно много неща научих . Благодаря

potrebitelka

Това трябва да го пробвам и урокът наистина е добър, но аз каквато съм начинаеща ще ми е малко трудно...

Todri

АА цяла седмица работих. По - забавни са тези уроци, които не ти казват какво точно да натиснеш и къде е това, самостоятелната работа си е истинската работа във фотошоп. Ето моя опит, като тук съм се доближил до оригинала, не съм променял нещата.

http://img29.picoodle.com/img/img29/3/10/18/f_FutureCitym_1740bf2.jpg

gpetkov

Урока е страхотен. Тодри пропуснал си отраженията във водата, но все пак евала.. аз даже няма да се опитвам да го правя, че най-много да стигна до нервна криза.

vietnom

Много добър урок!

She's a vampire

Велико изглежда!! Ама наистина му трябва таблет, ъх.. >< Да не се притеснявам, до 2012 ще имам. :D

borkyy

Може ли някой да ми каже как да направя перспективните линии? Едва ли трябва да рисуваме всяка по отделно.

borkyy

Може ли някой да ми каже как да направя перспективните линии? Едва ли трябва да рисуваме всяка по отделно.
Съжелявам, че два пъти подред, но забравих да попитам - сградите на ръка ли се рисуват? Защото ми се струва нероятно да направя формите им толкова добре.

aftershock

как всъщност трябва да нарисувам линиите , немога да разбера ?

Troublemaker*

Имам въпрос :) От каде да намеря четката Chalk brushes ? Новак съм ;д

За връзка: skype: plamen_981222
или пишете тук :) Благодаря

mimoza784

Troublemaker*, ето един линк с
ТChalk brushes:
Можеш да намериш други четки и всякакви ресурси в този сайт: DeviantART

Troublemaker*

Оправих проблема :) Утре или даже още сега ще пробвам града на бъдещето и ще ви постна резултата айде пожелайте ми успех :Д

Troublemaker*

Еми да ви кажа всичко беше перфектно, но не разбрах как точно да нарисувам сградите, то с Chalk brushesh нестава.. но както и да е все пак благодаря за помоща :)

Добави коментар

Трябва да сте регистиран потребител за може да оставяте коментари! Направете своята безплатна регистрация още сега.