×
image for ux jobs category in dev.bg

Преглед на урок

Реалистична Планета

Реалистична Планета




Реалистична планета


Предисловие от преводача:

Урока не е предназначен за създаване на миниатюри и едва ли има смисъл да правим нещо толкова детайлно, ако ще е с малки размери. Превода от руски е почти без промени. По-голяма част от коментарите си просто съм ги вплел в урока, а останалото, като и това, е форматирано в italic. Предварително се извинявам за допуснати правописни грешки, след като отлежа с месеци, го избутах на един дъх тая сутрин, но правописно ще си го дооправя ;) .
В началото на урока манипулациите по създаване на текстурите за разгледани както се казва – клик по клик. Надолу нещата вече изискват малко повече фантазия и по-добро познаване на интерфейса на програмата, нещо без което не бива да се започва според мен. Дадените имена на слоевете са важни, тъй като има доста работа с тях, а и в урока е указано точно на кой какво да се прилага. Правилната им позиция е много важна за постигане на резултат въобще. Явления като „спагети в небето” и „вдлъбнати континенти” въобще не са редки при този урок, особено ако изпълнителя импровизира без подготовка, но е доста полезен за всеки напредващ. Съответно се получават и прекрасни неща при някои. B)

Долу е даден линк към автора на урока, но го има преведен и на руски, което също доста помогна за бързото превеждане, по този повод съм оставил и няколко думи по-долу, казани от руския преводач.


Ето малък пример как е съчетан резултата от урока, използван в едно списание:

Натиснете върху изображението за цял размер



***


Предисловие от преводача /на руски – mESSiAh/:
Пристъпвайки към превода на този урок се сблъсках с това, че този урок не е предназначен за начинаещи, в смисъл не толкова отсъствието на това как се работи с този или онзи инструмент, а това, че на места напълно са били пропуснати някои междинни етапи и тънкости в работата. В следствие на това се наложи, част по част, подробно да възстановявам урока и да допълня всички етапи в създаването на планетата. Получи се превод два пъти по голям от оригинала, но сега и не толкова напреднали потребители могат без затруднение да създадат свой собствен вариант на планета на основата на урока.


***


В този ще се опитаме да създадем една почти фотореалистична планета, използвайки PS.

И така, да започваме!

Отваряме PS и създаваме нов документ с размери 2000 на 2000 пиксела… защо толкова много ли?... Защото при голяма резолюция можем да получим много по-голяма детайлизация на планетата, а и винаги можем да смалим размера на готовото изображение.



Залейте документа с черен цвят, кликнете два пъти на името на слоя и го преименувайте на "Space Background". По-късно ще добавим обикновено звездно пространство, за сега ще работим с нашата планета.

ОКЕАН

Създайте нов слой над слоя "Space Background” и го именувайте "Ocean Base". Залейте го с подходящ за вода цвят, какъвто сметнете за добре, но за реалистичността на нашия океан най-добре ще подхожда прекрасния цвят на син сапфир - #113948.



След като създадохме слоя с океана ще създадем нов слой, наречете го ”Oceans Details”. Настройваме цветовете по подразбиране - бутон "D". Залейте новия слой с черен цвят, след това сменете позициите на цветовете (кратък бутон - Х). Сега приложете филтъра "Filter -> Render -> Difference Clouds", повторете прилагането на филтъра повече пъти (автоматично с "Ctrl+F"), докато не получите нещо подобно:



След като получите текстурата, ще приложим градиентна карта. За целта отидете на "Image -> Adjustments -> Gradient Map…", кликнете върху градиентната скала и изберете от "Presets" втората иконка - "Foreground to Transparent". След това към двата съществуващи стопа (плъзгачите указващи приложения цвят) добавете три нови, приблизително на позициите показани по-долу /добавят се като просто кликнете под скалата, на равнището на останалите стопове /. След позицията е необходимо да нагласим цветове, близки този на слоя ”Ocean Base” , както следва – от ляво на дясно –> от по-светло към тъмно (за да облекча работата Ви съм добавил цветовете на автора в указания порядък: #59a6b1, #10728b, #0f3d5e, #0d414f, #062a42). Ако планирате в бъдеще да правите подобна планета, добре е да съхраните този градиент, наречете го примерно Ocean в поле Name, след това New, добавете набора със Save… наречете го примерно, My_map. Прилагаме градиента. Това ще бъде слоя "Ocean Topography”. Сега понижете непрозрачността (Opacity, примерно до 10-15%) на слоя "Ocean Topography" дотогава докато не стане видим слоя ”Ocean Base”, а слоя с топографията стане невидим от части (примерно както е показано долу).



Добавете малко шум "Filter -> Noise -> Add noise…" на слоя с топографията със следните параметри:



Сега ще размием слоя с топографията: "Filter -> Blur -> Gaussian Blur…" със следните параметри:



Сега слейте слоя "Ocean Topography” със слоя ”Ocean Base” (Ctrl+E) и го назовете ”Ocean”.

В резултата трябва да получите изображение подобно на долното:



ЗЕМЯ

Създайте нов слой над слоя "Ocean", назовете го "Land 1" и го залейте с черен цвят. Убедете се, че предният ви цвят е бял, а задният черен и приложете филтъра "Filter -> Render -> Difference Clouds" направете го няколко пъти (автоматично се прилага отново с "Ctrl+F"), точно както го направихме при слоя "Ocean Topography”, възможно е да приложите филтъра повече пъти тъй като земната текстура е по-сложна и така ще получим по-голяма детайлизация.



След като земята е готова дублирайте слоя "Land 1" (може да стане като го влачите и пуснете върху иконката "Create a new layer" в дъното на палетата Layers) след това направете новия слой "Land 1 copy" невидим /махете оченцето пред слоя/. Върнете се на оригиналния слой "Land 1", кликнете на него за да стане активен.. Сега ще коригираме прага на чувствителност на изображението: "Image -> Adjustments -> Brightness/Contrast…", Поставяме плъзгача Contrast максимално надясно до стойност +100. След това, плавно преместваме плъзгача Brightness наляво докато получим приемливо съотношение вода (чернен цвят) и суша (бял цвят). Аз го поставих на стойност -35, но можете да го поставите по свое усмотрение, за ориентир погледнете изображението долу. Наименувайте този слой "Continents". Той ще представлява континентите и островите на планетата.



Сега да изтрием ненужния черен цвят. За да направим това отидете в менюто "Select -> Color Range…", кликнете с пипетката на черната част от изображението и натиснете ОК. Получената селекция на черната част от изображението изтриваме с клавиша Delete. Сега вече би трябвало да виждаме слоя "Ocean", разположен по слоя "Continents". Още не махайте селекцията. Кликнете в палетата Layers вурху "Land 1 copy" и го направете видим (кликнете в кутийката пред него). Натиснете Delete, това изтрива част от слоя и разположения два слоя по надолу океан отново става видим. Сега инвертирайте селекцията "Select -> Inverse" и приложете градиентна карта: "Image -> Adjustments -> Gradient Map…", кликнете върху градиентната скала и изберете в секцията "Presets" третата иконка - "Black, White". След това в градиента ще добавим още 6 маркера Color Stop ще ги разположим приблизително както е показано долу. Сега ще подберем цветовете които ще представляват на нашата карта пустини, гори, планини, низини и т.н. (за да облекча работата Ви съм добавил цветовете на автора в указания порядък: от ляво на дясно ->: #978243, #695c2f, #8e8258, #654f37, #3f521b, #394129, #3e4823, #a9aba8 ). Можете да добавите и този градиент, както и предния за да не се налага да го създавате отново. Прложете градиента към слоя с ОК . Той ще стане за нас основен, а слоя "Continents" изтрийте.







Все още не махайте селекцията, направете активен слоя със земната повърхност, дублирайте и го наречете "Land 2". Убедете се, предният ви (foreground) цвят е бял, а задният (backdround) черен и приложете филъра "Filter -> Render -> Difference Clouds", повторете това няколко пъти и приложете градиентната карта която приложихме към земята, като преди това измените цветове. Може да сложите реални земни цветове или нещо сходно. Прилагайки ги можете да направите много варианти наподобяващи различни климатични условия. И така, сега добавете маска към слоя Land 2, кликайки на иконката "Add layer mask" в дъното на панела Layers. Приложете на маската филтъра "Filter -> Render -> Difference Clouds". Сега наблюдавайки изображението натискайте отново Ctrl+F, и вижте кой вариант на полученото изображение ще ви хареса най-много, спрете се на тази комбинация която ви устройва. Сега текстурата на нашата земя стана много по-разнообразна. Ако смятате, че слоя Land 2 е недостатъчно наситен, дублирайте го един, два или няколко пъти докато останете удовлетворени от вашата суша, след това ги слейте в един. Пробвайте да поиграете сами с баланса на цветовете или създайте по подобен начин други такива слоеве с разнообразна текстура или даже можете да използвате четка, ласо или инструмента Clone Stamp с който можете да добавяте или отнемате от количеството суша. Може да са създадете доста сложна планета, само впрегнете фантазията си!

След всичките тези манипулации, ако имате два слоя земя, да направим следното. Дублирайте всеки от тях и към всеки от тях приложете филтъра "Filter -> Stylize -> Emboss…" за да придадем релеф на нашата земя. Приложете филтъра с много ниски параметри за да не променяме много височинта на земните форми. Можете разбира се да придадете каквато височина желаете, аз например използвах следните параметри.



Сега на нашите континенти има добре забележими възвишения. Сменете режима на смесване на дублираните слоеве, тези на които приложихме филтъра Emboss, на Overlay и намалете непрозрачността (Opacity) до 50 %, ако прецените и на по-малко. За подсилване на ефекта можете да добавите маска към всеки релефен слой и да приложите филтъра Clouds, за да получите допълнителни случайни варианти на релефа, въобще направете така, че релефа да прилича на реален.

Сега оставете видими само слоевете с релефа /тези които правихме от дублирането, не тези със земята/, слейте ги в един и преименувайте слоя с подходящо име, а го именувах "Bump", и сменете режима на смесване на слоя на Overlay. По подобен начин слейте всички слоеве със сушата в един и го именувйте "Land", режима на смесване оставете на Normal. Слоя ”Bump” трябва да е над слоя ”Land”. В резултат трябва да сте получили повърхност подобна на долното изображение. Сега за по голям реализъм е необходимо външните ръбове на сушата да се изравнят с океана. За целта активирайте слоя ”Bump”, като кликнете върху него. След това задържайки клавиша Ctrl кликнете върху иконката на слоя ”Land”, в резултат получаваме селекция на цялата суша. Сега нека отделим само ръбове на сушата. За целта отиваме в менюто "Select -> Modify -> Border…" и въвеждаме величина от 1-2 пиксела (аз използвах величина от 1 пиксел). Изтриваме селектираните ръбове с натискане на клавиша Delete (не забравяйте, че активен трябва да е слоя „Bump”!). Сега махнете селекцията със Ctrl+D.



Възможно е при вас да изглежда много по-добре от колкото на този пример, всичко зависи от усета ви по време на работа.

Остана още малко работа по земята. Можете да добавите малко шум към слоя Land: "Filter -> Noise -> Add Noise…" в режим "Monochromatic" (използвах Amount - 1%) или да наложите текстура за повишаване на детайлизацията. При желание, можете малко да смекчите и да размиете шума.

Сега можете да слеете слоевете "Bump" и "Land" в един - "Land". Сега обаче как да направим така, че да добавим малко планини, нашата планета не е газов гигант, нали! Нека да селектираме отново само сушата, задръжте Ctrl и кликнете с мишката по иконката на слоя Land. След като имаме селекцията, дублирайте слоя със земята. Възстановете цветовете по подразбиране – клавиш D. Не сваляйте селекцията – залейте селекцията с предния цвят (Alt+Backspace) и приложете няколко пъти филтъра "Filter -> Render -> Difference Clouds", както го направихте и преди. Сега ще отрегулираме кривата на изображението: "Image -> Adjustments -> Curves…" по такъв начин, че да остане много малко бяло в слоя – това ще са нашите планини /хванете кривата(тя е още права де) по средата и я издърпайте към долния десен ъгъл/. Сега ще направим нова селекция. Отидете в менюто "Select -> Color Range…" и кликнете с пипетката върху някое от останлите бели островчета, следва ОК. Обръщаме селекцията "Select -> Inverse" и натискаме Delete, така изтриваме всичко черно, така земята става видима. Отново обръщаме селекцията "Select -> Inverse". При активна селекция , дублирайте слоя с белите островчета, отворете прозореца с настройки Blending Options /двойно кликане върху слоя в палетата Layers/ на слоя и изберете стила Pattern Overlay. Като шаблон (Pattern) изберете текстурата Облак (Clouds). Ако искате да получите по-малко количество планини може да се върнете няколко стъпки назад и да си поиграете с полученото количеството бяло чрез Curves.



Сега към слоя с островчетата, към който приложихме Pattern Overlay, приложете филтъра "Filter -> Stylize -> Emboss…", използвайте настройките показани по-долу, променете режима на смесване на Overlay и намалете непрозрачността до 50 %.



(Не знам как е при автора но при мен този филтър върху този слой не действаше. За проблема си намерих две решения: приложих стила Emboss още в настройките Blending Options… или дублирах още веднъж слоя с белите островчета /той все още е отдолу/, слях копието със слоя с патерна и тогава филтъра започна да действа !

Сега слейте слоя с патерна със слоя с планините /този с белите островчета/.

Използвайки този метод с някои модификации, можете да добавяте планинска повърхност. Етапите от едно такова преобразуване са показани по-долу:



За да стане изображението още по-реалистично, поиграйте си с настройките на смесване, с маски, с прилагането на градиентни карти както вече описах по горе, можете да добавяте шум и размиване и т.н.

Можете да добавяте и да изтривате части от сушата, за да формирате финалното
изображение, но бъдете внимателни, да не развалите това което вече сте постигнали



Сега ще трябва да преминем към полярните области, до тук общия слой на земята е завършен, но е необходимо да покрием някои участъци с лед. Останете на слоя "Land", вземете инструмента гъба (Sponge Tool) и в режим Desaturate обработете далечните области на севера и юга, сами решете колко хладен да бъде вашият свят. След това изберете инструмента Dodge Tool с подходяща текстурна четка и осветлете тези области на полюсите, които по ваше мнение са покрити с лед. Не се престаравайте да правите всичко чисто бяло! Текстурата и обема трябва да се долавят! Сега отиваме на слоя "Ocean" и леко осветляваме водата в полярните райони за да имитираме хладен леден цвят. Обърнете внимание, че през цялото време непрозрачността на инструмента Dodge остава доста ниска, тоест работете леко. Мисля, че не е необходимо да помествам етапи от заледяване на полюсите. Уверен съм че схванахте идеята, а останалото е работа на вашата фантазия!

Сега да минем към тропиците. Както и в предния етап можете да осветлите местата в океана, където прецените, че биха се разполагали коралови рифове. Но трябва да го правите много внимателно, подобни структури от космоса изглеждат доста светли, а зависи и от това на колко голяма карта, изображение сте започнали да работите. Също така можете да осветлите някои от бреговите линии за да създадете плажове.

Накрая вземете инструмента Sharpen Tool с ниски стойности на Strength и обработете общо или частично слоя Land, за да придадете на земната повърхност малко рязкост и обем.

ОБЛАЦИ

Отначало създайте нов слой, запълнете го с черен цвят и го назовете "Clouds 1". След това приложете няколко пъти филтъра: "Filter -> Render -> Difference Clouds", точно както го направихме при създаването на земята. Сега използвайте "Image -> Adjustments -> Curves…", коригирайте кривата, така че да намалите количеството на облаците, не искаме да създадем прекалено дъждовен свят. Сега отиваме в менюто "Select -> Color Range…" /с параметрите по-долу/ и ще създадем селекция, кликнете с пипетката по черния цвят. Изтрийте селектираното като натиснете клавиша Delete. Сега вече би трябвало да виждате по-долу лежащите слоеве на земята.





Дублирайте слоя с облаците, отидете в менюто "Image -> Adjustments -> Threshold…", останете на дублирания слой, и коригирайте нивото на влияние на инструмента дотогава докато изображението на дублирания слой не се доближи максимално по форма до "Clouds 1" (плъзгача докрай наляво). След това понижете непрозрачността /аз я намалих до 40%/ докато не започнат да се показват по-плътните структури на на облаците от долния слой. Сега малко да размием този слой: "Filter -> Blur -> Gaussian Blur…" за по добро смесване с долния слой. Радиуса на размиване подберете чрез опитване, ориентирайки се по изображението /аз използвах 3 пиксела/. Сега слейте двата слоя в един с име "Clouds 1".



Сега създайте нов слой, наречете го "Clouds 2", и повторете същите стъпки които направихме при "Clouds 1", но сега малко изменете вида на облаците, направете кълбести и перести облаци използвайки инструментите Liquify и Smudge Tool, и каквито ви други облаци дойдат наум комбинирайки различни методи, но се стремете да са реалистични. С инструмента Sharpen придайте малко рязкост на облаците ако се получат прекалено размити. Използвайте инструментите за осветляване затъмняване, прибавяйте или махайте облаци, придавайте им различни форми. Може да пробвате и различни режими на смесване.

Друг вариант, вместо да дублирате слоя след коригирането му с Threshold, е да дублирате първия слой с облаците 4 или 5 пъти и им промените режима на смесване на „Screen”. След това да ги обедините, като режима на смесване на новия слой е същия. Не забравяйте да селектирате черните области, за да се виждат океана и земята.

Още един способ който може да използвате е – прилагане на градиентна карта създаване на илюзия за различни газове в стратосферата на планетата.

За добавяне на глобални циклони придвижващи се в атмосферата на планетата, използвайте голяма четка с ниски параметри в Liquify Tool /в частност инструмента Twirl Clockwise Tool/. Бъдете внимателни не прилагайте инструмента Liquify прекалено силно, облаците трябва да изглеждат естествено. Ако се получат прекалено размити използвайте инструмента Sharpen, за да придадете малко рязкост.

След като свършите с редакцията не всички облачни слоеве, слейте ги в един и го преименувайте на "Clouds".

Вие можете да получите изображение подобно на долното, но когато текстурата се генерира на случаен принцип плюс вашата фантазия, резултатите могат да са много разнообразни.



Вече дойде време нашите планети да заприличат на земно кълба. Изберете слоя "Ocean" и инструмента "Elliptical Marquee Tool". Позиционирайте мишката в центъра на слояи задържайки клавишите Shift+Alt, направерте идеален кръг почти до краищата на слоя. Инвертирайте секцията - "Select -> Inverse" и изтрийте. В резултат би трябвало да виждате черния фон на долния слой "Space Background". Сега без да сваляте селекцията активирайте подред всички лежащи по-нагоре слоеве, като на всеки натискате Delete. Сега, след като сме оформили всички земни слоеве, върнете се на слоя с океана и инвертирайте /обърнете/ селекцията - "Select -> Inverse",с което се връщаме на нашия кръг. Приложете филтъра "Filter -> Distort - > Spherize…" със стойност 100% и, и както и преди без да сваляте селекцията приложете филтъра на всички останали слоеве.

Сега би трябвало да имате три кръга /кълба/: един с океана, един със земята и един с облаците.

АТМОСФЕРА

Дублирайте слоя с океана и преместете копието най-отгоре, над всички останали слоеве. Назовете го "Atmosphere", отидете в менюто за настройки на изображението и изберете "Image -> Adjustments -> Brightness/Contrast…" , придвижете плъзгача за наляво, докато кръга на атмосферата не се слее с черния цвят на фона на космоса обкръжаващ го. Сега ще създадем реалистичен атмосферен слой. За целта отворете настройките на слоя - "Blending Options" и приложете указаните по-долу стилове с посочените параметри. Параметрите са подбрани за създаване на атмосфера от земен тип, но винаги можете да експериментирате с тях и да приложите свои.

ВЪТРЕШНА СЯНКА



ВЪНШНО СВЕТЕНЕ




ВЪТРЕШНО СВЕТЕНЕ



В настройките на вътрешното и външното светене се прилага градиент със следната карта показана по-долу. Цветовете използвани следните цветове за маркерите – от ляво на дясно - #94bed6 и #10576d.



сега слоя с атмосферата трябва да има списък с три ефекта, както е показано на изображението долу.



Сега, когато е готова нашата атмосфера, ще направим още една манипулация, която ще ни послужи в бъдеще. Създайте нов слой и го поместете под току що създадената атмосфера. Сега кликнете върху слоя с атмосферата за да го активирате и го слейте с долния като натиснете Ctrl+E. Преименувайте отново на "Atmosphere" и сменете режима на смесване на Screen.

Сега би трябвало да сте получили планета подобна на тази долу.



Сега трябва да добавим нощна страна на нашата планета. Изберете слоя с океана и приложете върху него филтъра "Filter - > Render -> Lighting Effects…" с приведените по-долу параметри. Повторете този филтър (Ctrl+F) за всеки един от слоевете: земя, облаци и атмосфера. Сега можете да видите, как дневната страна на земното кълбо плавно преминава в нощната.



От тук нататък нещата изискват малко повече фантазия и сръчност по работата с облаците и земята. Препоръчвам да добавите и малко детайли в релефа в съответствие с осветеността на земното кълбо. Това ще направи прехода от ден в нощ по-реалистичен.

За да получите тази детайлност е нужно да добавите малко релеф към слоя с облака. Обърнете внимание, колкото по-близо сте към тъмната страна, толкова по-силно трябва да се проявява релефа. Там слънцето се отразява под максимален ъгъл и всяка неравност се откроява. Първо дублирайте слоя с облаците, направете го активен, след това отворете неговите "Blending Options" и в секцията "Pattern Overlay" изберете шарка /pattern/ тип "Clouds". Мащаба на паттерна /Scale/ намалете (аз използвах 100%), а процента на непрозрачност /Opacity/ намалете, докато шарката не добие светло сив цвят. Друг способ е – селектирайте облаците – Ctrl и клик по иконата на слоя. Вземете мека четка и с някаква текстура с ниска непрозраност и запълнете леко по селекцията /направо го дублирайте, че не е уточнено точно каква е текстурата/. Така или иначе, нататък прилагаме филтъра "Filter -> Stylize -> Emboss…" с посочените долу параметри:



Сега, сменете режима на смесване на Overlay и понижете непрозрачността на слоя до 50 % или по-малко. Убедете се, посоката на светлината и сенките са към предполагаемата посока на слънцето. Вземете инструмента Гума (Eraser Tool). Използвайки мека четка с много ниско ниво на непрозрачност започнете да изтривате слоя с новия релеф, като в светлата част изтрийте почти изцяло, като постепенно запазвате все повече релеф колкото повече приближавате границата с нощта. Когато направите това, ще получите ефект подобен на показан на изображението долу.



Можете също така да дублирате няколко пъти слоя с облаците, като всеки път променяте въздействието на филтъра Emboss, и да получите много различни варианти на сенки или няколко слоя с облаци.
Може да пробвате и ваши варианти на ефекти и смесване.

Сега ще приложим същата стъпка за добавяне на светлосянка към слоя с земята – дублирайте го и приложете филтъра Emboss. Не забравяйте да изтриете релефа по ръба на сушата, с величина 1 пиксел, както направихме по-рано, при създаването и.



Сега можете да слеете всички дублирани слоеве за детайли с техните родителски. Сега нашата Земя изглежда по-реалистично ))

ОТРАЖЕНИЕ В ОКЕАНА

Сега направете невидими всички слоеве над океана и го активирайте. Вземете най-меката кръгла четка с бял цвят, нагласете непрозрачността на 30% и кликнете само веднъж върху водата, там където според вас се отразява слънцето. Сега увеличете непрозрачността на четката на 100%, намалете и размера на около 1/3-та и кликнете в центъра на първото бяло петно. Това трябва да създаде илюзия за отражение на слънцето от повърхността на океана. Трябва да имате нещо близо до изображението долу.



Сега направете всички слоеве видими и вашата планета е готова!



Само да добавим и малко звезди! За целта приложете "Filters > Noise > Add Noise" с тези параметри: Amount: 10%, Gaussian, Monochromatic. Сега си поиграйте с настройките на яркост и контраст "Image > Adjustments > Brightness & Contrast", примерно така: Brightness: -40; Contrast : 80, или подберете каквито и да е, по ваше успотрение, докато не сте доволни от крайния резултат.

Това е всичко! Успех!

P.S.: Ето и моя вариант на планетата:


Натиснете върху изображението за цял размер


Ако урокът ви допада, споделете го в Twitter и Facebook или го запазете в Delicious.




Урокът е добавен от: nevelin
Източник: http://www.solarvoyager.com/

Коментари

DJ Valantine

Страхотна работа. Благодаря за превода и за всичко.

Gaby

Много е готино, благодаря за превода

DJ Valantine

Искам да спомена че при мен се получи по-добър ефект като приложих Lighting effects - > Blue omni.
Незнам при Вас как е, но при мен е значително по-добре.
:)

petresko13

Mnoo dobre pi4!si4ko e podrobno opisano znae6 li kvo i az sam si eksperimentirsal da praq raboti s planeti i polu4ih ne6to mnogo interesno!6te se opitam da go sloja v komentara ama ako ne go vidite tuka pi6ete mi na ka_petar@abv.bg ;)[img]

d0brin

МИ покажи де...кво е станало :)

droibg

МНОГО хубав урок самоче аз напарвих друго

http://store.picbg.net/pubpic/D7/6F/d402d6742305d76f.png

raxet

Това е моят резултат, въпреки че не мисля, че се получи сполучливо го качвам. :D

http://i256.photobucket.com/albums/hh168/raxet1/PlanetOne.jpg

vilhemina

Много благодаря за урока.Малко с облаците не се получи,но...

http://store.picbg.net/pubpic/BA/00/0670d736bf43ba00.jpg

celebryti

Лол много добър урок , но не е за начинаещи иска знания!

Добави коментар

Трябва да сте регистиран потребител за може да оставяте коментари! Направете своята безплатна регистрация още сега.