Направете своята безплатна регистрация и се възползвайте от пълните възможности, които предлага iTSchool

Преглед на урок

Начални стъпки във Флаш

Начални стъпки във Флаш




1. Започваме със създаването на нов документ (CTRL+N) Избираме желаните размери и фон (CTRL+J)

2. Появява ни се следната картинка:

Натиснете върху изображението за цял размер


-> на нея има следните т.нар менюта

а) лента със инструменти - скрива се/появява се при натискане на CTRL+F2

б) лента със възможности - за по-обстойни настройки. Тя е много важна за работа, но не винаги е нужно да се вижда - скрива се/появява се при натискане на CTRL+F3

в) лента на положението - там се намират слоевете, кадрите, сцените и символите (movie/button/graphic) при работа - скрива се/появява се при натискане на CTRL+ALT+T

3. Основни понятия

-> слой - Layer - намира се на TimeLine (Времевата линия) или т.нар Лента на положението. Всеки слой може да съдържа безброй много елементи. Но те вървят заедно със него. Ако изтриете слоя, триете и тях.

!ВАЖНО! - когато правие нов елемент той НЕ се създава автоматично на нов слой. Това трябва да го направите вие.

-> кадър - Frame - също е на Времевата линия. Кадъра е съставната частица на слоя. Всеки кадър може също да съдържа безброй много елементи. При създаден *.swf файл автоматично се появяват кадър по кадър, освен ако предварително не е зададено друго. От опциите на документа CTRL+J може да изберете по колко кадъра във секунда да се виждат. По-малкия брой забавя флашчето. По-големия брой го ускорява.

-> сцена - Scene - това е съставната част на флаш файла. Един флаш файл може да съдържа безброй много сцени, като всякя от тях може да съществува самостоятелно. НО те ползват една обща библиотека Library (CTRL+L). По подразбиране флаша стартира от най-горно разположената сцена (SHIFT+F2)

-> ключ/показалец - KeyFrame - това е вид основа на която се работи. Когато липсва какъвто и да е ключ неможете да редактирате флаш-филмчето. За създаването на ключ се натиска F7 -> празен ключ, F6 - копира предния ключ, НО го разграничава от него на нов кадър. ВСЕКИ КЛЮЧ СЕ СЪЗДАВА НА НОВ КАДЪР. Няколко кадри могат да съдържат също един ключ.

Натиснете върху изображението за цял размер


4. Виждате на картинката горе че Layer 1 има 4 активни празни ключа. Това значи че на тях няма обекти. Във момента се намирам на 1 кадър на 1 Layer. Ако пробвате да отидете на Layer 2 се появява едно моливче със забранителен знак до него. Това значи че слоя ви няма активни кадри, няма показалци. Или е заключен. А дали е заключен може да видите срещу името му. До него се появява задраскан молив, ако слоят е заключен.

5. От лентата със инструментите можем да използваме всички налични за чертане, коригиране, местене, оцветяване. Отделете малко време да изпробвате всички за да знаете как да си служите със тях. Когато изберете инструмента във лентата на опциите (CTRL+F3) може да въведете допълнителни настройки за Oval Tool, Rectangle Tool, Text Tool, Line Tool, Pen Tool, Pencil Tool, Brush Tool, Ink Bottle Tool и Bucket Tool.


6. Ако желаете да разграничите различните форми които рисувате има 2 начина да го направите.

Натиснете върху изображението за цял размер


-> 1во - ако ползвате опцията Object Drawing всеки нов елемент ще е самостоятелен. Ако Оbject Drawing не е отметнато и нарисувате няколко елемента един върху друг те ще се слеят и ще ползват общ контур. При привлачване със мишката на някоя част при втория случай елемента се разтяга. Това се отнася ако няма контур.










-> 2ро - след нарисуването на елемент може да го превърнете във символ F8 - графика или клип

7. Ако желаете да правите анимации не е добре да наслагвате всички елементи във няколко слоя и много кадри на основната сцена. Може да използвате MovieClip-ве (във всеки клип може да създавате нови слоеве и кадри) които да разположите само във 1 кадър на 2-3 слоя.

8. !ВАЖНО!

Ако имате няколко кадъра и нежелаете те да се въртят/повтарят постоянно, направете нов слой най-отгоре, натиснета F9 - Action Script (AS) и напишете stop(). Така веднъж стигнало до този кадър флаш филмчето ще спре и ще чака друга команда. На този слой се слагат всички Action Script-ве или т.нар. изпълними команди. Те връзват елементи, кадри, символи и сцени под някакъв общ показател.

Автор: AxlRose

Ако урокът ви допада, споделете го в Twitter и Facebook или го запазете в Delicious.




Урокът е добавен от: bubsss

Коментари

swindle

Има цял наръчник за начинаещи с флаш, аз съм я писал. Гадняр съм, затова ще ви кажа да я търсите със сърч във форума :Ь

SandPrince

ако е това: http://www.photoshop-bg.com/forum/index.php?showtopic=8898&hl=
не знам да е много пълно. според мен има още работи за писане. а аз съм много noob във флаш но имам голямто желание да го науча...

deonisia

много е полезна тази информасия!Много Ви благодаря, страхотни сте

Denyhlp

До тук - добре!
А как се съчетават Сцените с Леарите и Фреймовете? Каква е "йерархията" и какви са правилата?
Ако може едно уроче с един по-сложничък пример, който да онагледи нещата, моля те!

roli737

ъм.. а самата програма откъде да я сваля ? Щото аз откъдето и да опитам не става ! Все излиза флаш плеър ;(

maqpen4eva

Тук не даваме информация от къде да се снабдявате с програми и не ви препоръчвам да питате, прочетете правилата на сайта и ги спазвайте. Това са скъпо струващи продукти и официален отговор на този въпрос е: Купуват се!

speedy

ХОРА С КОЯ ПРОГРАМА МОГА ДА СИ ЗАКРИЯ ЛИЦЕТО НА КЛИП ИЛИ НАДПИС КАКВОТО И ДА Е АМА ДА Е НА КЛИП ЗНАМ ЧЕ ВЪПРОСА МИ НЕ Е ТОЧНО ЗА ТУК НО ПРОСО НЕЗНАМ ВЕЧЕ КАДЕ И КОЙ ДА ПОПИТАМ...

d-boy

A не официалния отговор всички го знаем :) а колкото до урока браво полезен е за хора тепърва навлизащи в света на флаш

NoLifer

Урока ми помогна доста! Благодаря много :)

John Front

Добре ,че това уроче ме осветли малко за нещата с флаша ,че е пълна джунгла... :D

g111

Това на нищо не прилича! При толкова много непознати думи да претендира, че е за начинаещи!

dgak3

има ли литература за начинаещи?

mirrorex

Начинаещ е относително понятие. Мисля, че за хората, които вече знаят какво е Flash и за какво служи, този урок е чудесен. Когато се запознаваме с интерфейса на някоя програма, не можем да научим всичко наведнъж. Първо преглеждаме нещо бързо и кратко, то остава нощем в главите ни и така първата картина се гради с времето.

Добави коментар

Трябва да сте регистиран потребител за може да оставяте коментари! Направете своята безплатна регистрация още сега.