Направете своята безплатна регистрация и се възползвайте от пълните възможности, които предлага iTSchool

IT новини

Бил Гейтс критикува Apple iPad

Основателят на Microsoft Бил Гейтс не счита, че таблетът iPad, представен от Apple в края на януари, ще стане масов продукт, пише изданието Bnet. Според Гейтс, за да е интересен iPad за масовия потребител, той трябва да притежава възможностите на таблет-компютър. Бил Гейтс посочи като недостатъци на новото устройство липсата на разпознаване на глас, възможност за въвеждане с писалка, физическа клавиатура, тоест, това е „само добър четец за електронни книги“. Основателят на Microsoft добави, че за разлика от iPhone, iPad не е по-добро устройството от съществуващите решения.

Преди критично към iPad се отнесе и президентът на Nintendo Сатору Иуата, който заяви, че новият продукт не носи никакви изненади и представлява само „един голям iPhone”. A в Sony възнамеряват също да излязат на таблетния пазар с аналогичен продукт.

Intel пуска двойно по-бърз сървърен процесор

Intel обяви серията процесори Itanium 9300, познати преди под кодовото име Tukwila, които предоставят над два пъти по-голяма производителност в сравнение със своя предшественик. Новите сървърни чипове увеличават възможностите за надграждане и добавят характеристики за надеждност към платформата Itanium, която обработва приложения с изключителна важност за 80% от корпорациите в Global 100. След като Gartner Group прогнозира 650 процента ръст на ИТ данните през следващите пет години, бизнесът се нуждае от корпоративни (enterprise) сървъри с много по-голяма мощност и повече възможности за надграждане.

Itanium 9300 съдържа 2 милиарда транзистора. Процесорът включва и два пъти повече ядра спрямо предшественика си (четири спрямо две), осем нишки за процесор (чрез усъвършенствана технология Intel Hyper-Threading), по-голям кеш, до 800% увеличение на широчината на лентата на вътрешните връзки, до 500% по-голяма широчина на лентата на паметта и до 700% по-голям капацитет на паметта със стандартните за индустрията DDR3 компоненти, твърди Intel.

Усъвършенствана архитектура съгласува овладяването на грешките в хардуера, фърмуера и операционната система и подобрява готовността за работа на системата, като позволява възстановяване на грешки, които иначе биха били фатални. Itanium 9300 използва второ поколение технология за виртуализация на Intel, за да подобри производителността и издържливостта. Чипсетът Intel 7500 може директно да "прехвърли” I/O устройства към виртуални машини, увеличавайки допълнително ефективността. Системите, базирани на Itanium 9300, ще са бинарно-съвместими със съществуващия софтуер и ще могат да осигурят значителни подобрения на производителността, без да има нужда от допълнителна софтуерна оптимизация, посочва Intel.

Цената на процесорите от серията Intel 9300 ще варира от $946 до $3838 за количества от 1,000 бройки. OEM системите се очаква да бъдат в продажба в следващите 90 дни.

Google App спират поддръжката на IE6

Google спират поддръжката на почти десетгодишната версия 6 на IE от 1 март 2010, за всики техни приложения. Поддръжката ще бъде удължена малко само за Google Mail Google Calendar, но се очаква до третото тримесечие и при тях да отпадне.

Google Apps ще продължат да поддържат Internet Explorer 7.0, Firefox 3.0, Google Chrome 4.0, Safari 3.0 и по-високи версии

Мога само да кажа - време беше!

На лов за видео карти!

Обичам хардуерната индустрия – толкова е... разнообразна. Надали има друг дял на съвременната икономика, който да се развива с толкова експлозивно – френетични темпове, характерни по-скоро за бактерийна колония, отколкото за сериозен бизнес.

Хай-тек браншът е Белия Заек на днешното масово производство – онзи с часовника, който вечно бърза за някъде, адски притеснен, че закъснее ли дори с минута ще му хвръкне главата.
Натиснете върху изображението за цял размер

Някой спомена ли Белия Заек? Пред обектива: Inno 3D GTX 295 Platinum Edition

И за да продължа метафората си с бактериите - в забързания си ритъм, който ежедневно (понякога и по повече от веднъж на ден) ни поднасят по някоя новост, високите технологии успяват да ни заринат с нови щамове, по-жизнеспособни мутации на вече съществуващи геномни модификации, подобрени разновидности на самите себе си.

Виж пазара за видео карти да речем. Откак през 90-те години на миналия век синергията „гейминг” – „графични процесори” се превърна от маргинален бизнес в мощен двигател на цял един нов дял от хай-тек производството, тези два фактора действат на принципа на скачените съдове, катализирайки се един друг. Разбирай – на всеки няколко месеца излизат нови, по-бързи видеочипове, с повече и по-гъвкави възможности. Следва поредната вълна гейминг заглавия, които да се възползват от тези нови опции. После цикълът се повтаря.

В резултат понастоящем избора на различни графични решения, които пазарът предлага е огромен. Стъписващо, объркващо огромен всъщност – до степен да предизвика истерия у всеки не до там добре запознат с материята играч, чието единствено желание всъщност (да преговорим) е просто „да му вървят игрите”.

По-видните представители на семейството Radeon HD 5000 (Evergreen): Отгоре надолу - Radeon HD 5770 (Juniper) с първата версия на референтното охлаждане , Radeon HD 5850 (Cypress младши) , Radeon 5870 (Cypress старши) и двуядреният Radeon HD 5970 (Hemlock).

Точно за това ще се опитам в няколко кратки страници да отстраня доколкото е възможно неяснотите по този проблем и да подредя (макар и доста грубо) разхвърляната ситуация на пазара за видео-карти към настоящия момент.

Тъй като методът със сегментирането в няколко основни ценови класа сработи изключително добре при предния ми опит по темата “шопинг гайд”, мисля да го приложа и в този материал. Така де – като не е счупено не го поправяй! Щом за ЕА работи защо да не работи и за Project One.

От 100-200лв.

Кратка характеристика: По принцип редно би било да започна от по-ниска летва – да речем нещо в диапазона 70-100 лв., тъй като към днешна дата дори тази пазарна ниша е доста гъсто наситена с интересни и любопитни графични решения. Но тъй като допускаме (макар и не съвсем гласно), че основната идея е гейминг (т.е. продукти които могат да осигурят сравнително приличен брой кадри за секунда в повечето актуални игрални заглавия) точно този клас ще го подминем мълчаливо. Приеми, че там ще намериш най-вече неща които в най-добрия случай могат да ти осигурят базови (ама съвсем базови) възможности за комфортна игра и са подходящи само и единствено ако търсиш видео за рутинни задачи като гледане на филми, ровене в интернет и работа с офис документи.

Сега конкретно за сегмента 100+ лв. Макар да се води „нисък”, той включва някой наистина интересни оферти и от двата основни лагера (Nvidia - AMD/ATI).

Таргет резолюцията (т.е. таванът на разделителната способност, при която картите от този диапазон ще ти осигурят сравнително приличен брой кадри за секунда) е до 1650 x 1050 точки. С други думи - най-масово застъпената понастоящем, тъй като е нативна за болшинството мейнстрийм 20-22 инчови LCD дисплеи.

Силно препоръчителни (AMD/ATI):

Radeon HD 5670 естествено! Понастоящем – най-евтиното, достъпно DirectX 11 решение на пазара. При все, че ATI го лансираха като „DX11 карта за под $100, заради малко шантавото ценообразуване у нас (и безумно високия ДДС), крайните цени на картите с този чип се колебаят по-скоро между 160 и 170 лв. Все пак, за парите си те осигуряват меко казано прилична производителност (напомням при сравнително скромни резолюции характерни за масов 19-22 инчов LCD дисплей и без глезотии като пълноекранно заглаждане (АА) и максимални стойности на анизотропна филтрация (AF).

Radeon HD 5670 предлага доста адекватна производителност в игрите, ако мониторът ви е с диагонал между 19 и 22 инча

Картите с HD 5670 поддържат едновременна работа на до три монитора (Eyefinity технология), тихи са и са изключително икономични (с ниска консумация на електроенергия) – плюсове дължащи се на 40 нанометровия фотолитографски производствен процес, използван при направата на графичните ядра. Това последното загатва освен всичко друго и за доста добри възможности за овърклок – стига да ти се занимава с такива неща (и да има отде да вземеш повече мощност от 75-те вата, осигурявани от PCIe x16 слота - бел. Ники Колев)...

Силно препоръчителни (Nvidia): Може да ти прозвучи странно, но GeForce 9800GT. Да, една фамилия графични карти базирани на видео-процесор, който вече 4 години е на пазара. В бранш като този това се равнява на около 400 реални годни. Шегувам се естествено, но ако оставим майтапа настрана, фактът, че дори и днес G80/G92 ядрата се представят съвсем прилично в болшинството масови игрални заглавия, е достатъчно показателен за качествата на този чип. Истински бестселър, макар и без поддръжка на модерния в момента DirectX 11, 9800GT картите все още „държат фронта” и са отлична оферта в случай, че си луд фен на Nvidia и нищо друго освен наличието на култовото зелено лого няма значение при избора ти на видео карта.
Натиснете върху изображението за цял размер

Четири години след дебюта си, видеокартите с ядра G80/G92 на Nvidia като този GeForce 9800GT все още са достойни съперници и на най-новите предложения в мейнстрийм сегмента

От 200-300лв

Кратка характеристика:
Тук вече си идваме на приказката! Най-„сладкият” сегмент от пазара в който традиционно се реализират най-много продажби (на баш геймърски видеокарти - бел. Ники Колев) и за който респективно битката е най-жестока. Да, графичните чудовища от висок и най-висок клас печелят големите титли, правят рекорди в 3D Mark и вдигат рейтинги на популярност, но истината от финансова гледна точка е именно в класа от 200+ лв.

Ако си средностатистически геймър, със средностатистически (да се чете български) възможности, това е твоят клас.

Силно препоръчителни (AMD/ATI): Силно се колебая между три решения (дори четири, ама хайде да не усложнявам нещата, опитвайки се да ги опростя). От едната страна на уравнението са новите претенденти за титлата „масова видео карта за народа” – Radeon HD 5750 и HD 5770. Става дума за графични решения които спокойно могат да ти гарантират приличен фреймрейт дори при Full HD резолюции (1920 х 1080р) точки при това с малко активирани визуални глезотии като АА и AF. По принцип „разбирачите” в жанра препоръчват да не се плащат между 50-те и 70 лв разлика между HD 5750 и HD 5770, а направо да се вземе по-евтината карта и с лек клок да се „добута” до нивата на производителност, които поначало предлага по-скъпата.

Вторият референтен модел на Radeon HD 5770 с яйцевидна форма на охлаждането бързо набра популярност сред партньорите на AMD/ATI, защото прави производството на видеокартите по-евтино и ги прави по-лесно продаваеми.

Лично за мен няма особена идея от подобна „габровщина” – след като така или иначе психологическата граница от 250 лв е премината, 40, 50 или 70 лв в повече едва ли са от решаващо значение. Пък и ако ще се клоква нещо, не е ли по-добре то да е решението които поначало е по-бързо?




Двойка Radeon HD 5770 с подобрени охлаждания от MSI и Sapphire

Успоредно с тези разсъждения, няма как да не спомена фактора Radeon HD 4870. Това е видеокарта от предходната генерация (т.е. без Eyefinity и DirectX 11 поддръжка), но която предлага малко по-висока производителност от HD 5770, но е с около 50-60 лв по-евтина. Разбира се, окончателното решение си е твое, но аз лично не бих заложил на морално остаряла технология, без значение колко изгодна изглежда към днешна дата. Все пак да не забравяме, че освен днес има и утре, а „утре” принадлежи на DirectX 11 игрите...

Силно препоръчителни (Nvidia): В общи линии, тук имаме една сравнително разумна опция – GeForce GTS 250 (която ха! каква изненада „отвътре” всъщност отново е G92 ядро). Въпреки това с риск да повторя аргументите си от предното каре – в случай, че много държиш на Nvidia, може би е по-разумно да изчакаш още месец-два и да си вземеш карта с Fermi чип.
Натиснете върху изображението за цял размер

Видеокартите GeForce GTS 250 в общия случай имат малко по-висока производителност от тази на Radeon HD 4850 и са най-бързото DirectX 10 решение, което може да се намери за около 200 лева.

Все пак, ако DirectX 11 поддръжката не е толкова важна за теб, GTS 250 не е лоша идея – приличен брой кадри за секунда дори при 1920 х 1080 (без много екстри обаче) и сравнително приемлива цена (като за продукт базиран на решение отпреди 4 години).

От 300-400лв

Тук вече навлизаме в т.нар. „ентусиастки” сегмент – т.е. видеокарти за хора с по-дълбоки джобове, които търсят наистина висока производителност и не пестят пари за да я получат. Най-характерното за този клас е, че в него се вместват и CrossFire / SLI конфигурации от по-евтини видео карти – комбинации, които в някой случаи (при добра драйверна поддръжка и високо ниво на скалиране или мащабиране, както е по-правилно да се каже на български) могат да осигурят някои доста приятни крайни резултати. Отделно, като опция съчетанието от две карти (при Nvidia платформа) може да се използва за едновременно ускоряване на графика и физика (благодарение на технологията PhysX).

Силно препоръчителни (AMD/ATI): Предното поколение видеокарти на „червените” имаше едно изключително точно попадение – Radeon HD 4850. Неговият пряк наследник – Radeon HD 5850 уви не може да се похвали с толкова достъпна цена, но това което не му достига що се отнася до фактор „себестойност” (Ъм, много пъти съм се опитвал да преведа value, ама с една дума не ми се получава - бел. Ники Колев), този продукт компенсира с производителност.

Поддръжка на DirectX 11, относително ниска консумация на електрическа мощност и много добра стойност (value), която при видеокартите се измерва със средния брой кадри в секунда спрямо цената. Въпреки, че струва около $300, младшият Cypress се превърна във фаворит на ентусиастите и месеци наред бе най-дефицитната видеокарта в САЩ, Япония и Европа.

Реално, в момента няма друга карта в сегмента под 500 лв. която да конкурира успешно HD 5850 – нито като скорост, нито като набор от предлагани функции (Eyefinity, DirectX 11).

Силно препоръчителни (Nvidia): Единственото „смислено” (колега Колев нали мога да взема на заем малко тоя ваш любим термин? Благодаря предварително.) решение в този клас към днешна дата е GeForce GTX 275. Евентуално може да се огледаш и за някоя GeForce GTX 260 (доста производители предлагат фабрично овърклокнати модели), но при минималната разлика в цената избора на по-бавния модел честно казано ми се струва крайно неразумен.


Подобрени версии на GTX 260 от Galaxy (вляво) и GTX 275 от Sparkle (вдясно).

Отново, препоръката ми е – изчакай първата (или дори втората) вълна Fermi карти – инвестицията в DirectX 10 решение (макар и достатъчно адекватно от гледна точка на грубата производителност) в навечерието на DirectX 11 премиерата не е добра идея. Затвориш ли сега толкова пари във видеокарта, изпускаш шанса си да се качиш на DirectX 11 влака за поне една година напред (до следващия ъпгрейд).
================================================================
над 400лв

Кратка характеристика: Добре дошъл във владенията на двучиповите графични решения, CrossFire и SLI! Тук ще имаш рядката „привилегия” да се изтръшкаш адски много пари (горе долу колкото повечето хора дават за цял компютър) за видеокарта с адска производителност!

Силно препоръчителен (AMD/ATI): В момента „Червеният тим” държи палмата на първенството за най-висока производителност и при едночиповите (Radeon HD 5870) и при двучиповите (Radeon HD 5970) графични решения, така че изборът ти е ясен. Решаващ фактор е само дълбочината на джобовете ти – HD 5870 е на цени от 690 до 900 лв., а HD 5970 – между 1 200 и 1 300. Плюсът на по-скъпия модел е недостижимата производителност, а на по-евтиния – значително по-ниската консумация на електроенергия.

Овърклокната версия на най-бързата видеокарта в света, производство на Sapphire. Двучиповият Radeon HD 5970 използва два графични процесора Cypress и покупката му е оправдана единствено, ако играете в резолюции над 2560 х 1920 пиксела. Последното пък предполага мониторът ви да е с диагонал от поне 30 инча.

Силно препоръчителен (Nvidia): Като „смислено” решение тук (отново при всички вече неколкократно повторени условности, най-важната от които е липсата на DirectX 11 поддръжка) може да се определи GeForce GTX 285 и евентуално двучиповата GeForce GTX 295. Но и двете са морално остарели, лакоми за ток, горещи и честно казано не бих ти ги препоръчал по никой начин. Не и в този ценови клас...



Двама бивши крале в подобрени версии от XFX и Zotac. Видеокартите, базирани на GTX 285 (вляво) и GTX 295 (вдясно) са съответно най-бързото едночипово и двучипово решения, базирани на графичните процесори на Nvidia във високия клас.

Firefox води до прегряване на лаптопа?

Както съобщава CNET като се позовава на сайта за поддръжка на Mozilla, браузърът Firefox консумира прекалено много процесорни ресурси. Това особено се забелязва при даунлоуд на файлове, отваряне на много табове и при обработката и показването на уеб съдържанието. В някои случаи това може да доведе до прегряване на ноутбуците.

Отбелязва се, че при отваряне на голямо количество табове във Firefox, консумацията на системни ресурси значително нараства и надминава аналогичните показатели при отваряне на същите страници в браузърите Safari и Internet Explorer. Версиите на тестваните браузъри обаче не се съобщават. Допълнително, при посещение на сайтове, наситени с мултимедийно съдържание, натоварването на процесора е в границите 30-60%, а в някои случаи нараства до 80%. При използване на браузъра Safari за същите сайтове, консумацията на процесорни ресурси е в границите 2-10%.

Според CNET, увеличаването на консумацията на системни ресурси и последващото топлоотделяне не е проблем за настолните компютри и повечето лаптопи. Нетбуците обаче имат охлаждане с по-малка производителност и при тях това може да доведе до прегряване.

За преодоляването на този проблем се препоръчва да се използват програми, позволяващи да се осъществява мониторинг на натоварването на системата, както и да се инсталира плъгинът Flashblock за Firefox, който позволява избирателно да се включва и изключва флаш по уеб страниците.

Франция се надбягва с ''Гугъл'' за онлайн библиотека

Сред просторните поля на Централна Франция екип от специално подготвени помощници и експерти вкарва литературното наследство на Европа в дигиталната епоха.

Казано не толкова грандиозно, те получават заплата да прелистват страници, разказва Ройтерс, пише dnevnik.bg.

Компанията, за която работят - Safig, е една от няколкото в Европа, специализирани в дигитализиране на книги чрез апаратура и хора за обръщане на страница след страница. Това я поставя точно в центъра на френския план за огромна онлайн библиотека и опита й да договори сделка за цифрови книги с американския интернет гигант "Гугъл" (Google).

"Намираме се в политически деликатен период. Какъвто и да е резултатът, той ще определи бъдещето на книжния пазар", коментира ръководителят на проекта Кристоф Данна.

Планът за вкарването в цифров вид на съдържанието на библиотеки и музеи във Франция струва 750 милиона евро и на него се гледа като съюз между националната гордост и индустриална стратегия - Бруно Расен, ръководител на Националната библотека на Франция, е също така и стратегически съветник в НАТО.

Скептици изтъкват, че дигитализираните 10 милиона книги на "Гугъл" далеч надхвърлят френските усилия, включително тригодишния договор със Safig за сканиране на 300 000 книги за националната библиотека.
Възможен изход от конкуренцията е компромис, който ще ускори масовото дигитализиране на книги.

"Това е нещо като фабрика. Не правим коли, но сравнението е доста близко", казва Данна. На Safig се плаща на сканирана страница, няма значение дали е от класическо произведение или от "Белгийско законодателство за професионалните съюзи".

Според някои анализатори паралелът с производството на автомобили наистина е подходящ - Франция е обвинявана в протекционизъм и войнствено отношение спрямо чуждестранни фирми в опита да преформатира своя пазар за книгоиздаване, оценяван на 4 млрд. евро годишно.

Microsoft готвят победителя на iPhone

След партньорството на Google с тайванците от HTC за разработката на Nexus One, Microsoft ще последва примера им при производството на своето ново предложение, съобщи Катерина Егбърт, анализатор от компанията Jefferies.

Според нея става въпрос за проекта Ping и създаването на устройство, което да не само да отмъкне от дяла на iPhone, но и да се окаже по-добрата алтернатива. Очаква се новият модел да бъде представен до два месеца. Ако това е вярно, можем да го очакваме в периода 15-18 февруари, когато в Барселона ще се проведе световното изложение на бранша Mobile World Congress. Следващата възможност ще бъде форумът CTIA в Лас Вегас, месец по-късно.

Samsung ще предлага 32GB microSD от следващия месец



Сигурно сте виждали, че в техническите характеристики на много от новите модели мобилни телефони пише, че поддържат microSD карта памет до 32GB. Но досега такива не се произвеждаха.

От следващия месец обаче това ще се промени, благодарение на добрия стар Samsung.


Засега те не издават информация относно цената на картата, но твърдят, че масовото производство на тяхната 32GB microSD серия се очаква да започне през февруари тази година. Единични бройки вече са пуснати за тестване от производителя.


Също така Samsung разкриха, че от декември 2009 разработват 64GB moviNAND чипове. Или с други думи казано, това са ултра-тънки, с ниска мощност 64GB чипове, които могат да бъдат вградени в мобилни устройства още в процеса на производство. Ако за в бъдеще от Samsung са предвидили Omnia III, може да бъдем сигурни, че тя ще съдържа 64GB вградена памет.

ebook войната през 2010 г – фаза 1: подготовка


Редица анализатори и журналисти се обединяват около идеята, че 2010 г. ще е отбелязана и с войната на ebook устройствата. Arstechnica също се присъединява към тях и представя какво готвят някои от устройствата, които ще се появят през годината.

За момента пазарът е свободно бойно поле: всеки се стреми да завземе максимално голяма територия като под всеки става дума за всички видове ebook устройства: ereader, e-ink, комбинациите LCD и e-ink и др., както и всички доставчици на съдържание за тези устройства.

Едно от интересните предложения през годината ще е Skiff. Ereader-ът ще разполага с 11.5-инчов e-ink дисплей с резолюция 174 dpi и ще може да изобразява стандартна вестникарска страница без никакво преоразмеряване. Разбира се готвят се и редица конкуренти на Skiff, при това не само в същия клас. 2010 г. ще даде началото и на цветните e-ink дисплеи, които със сигурност ще грабнат окото на потребителите. Е, първите устройства няма да са с очарователни цветове, но все пак технологията още прохожда. Хибридните устройства с LCD и e-ink дисплей също ще претендират за първото място.

Те ще са по-скъпи, но ще предоставят практична комбинация между интернет таблет и ebook. А някои устройства дори ще превръщат единия дисплей в клавиатура и ще може да ги използвате почти като лаптоп. Всички устройства ще се появят през идните месеци, когато фазата на подготовка ще приключи и ще започне същинската битка.

Vevo – още един музикален уебсайт

Vevo е новият видео-музикален уебсайт управляван от Google. Vevo е съвместна собственост на Goggle, Sony, EMI и Universal. Сайтът стартира на 8-ми декември т.г. в Ню Йорк с грандиозно парти по случай събитието, на което присъстваха музикални звезди и шефовете на Google.

Не е ясно за какво или за кого е сайтът. Той предлага видеоклипове на трите музикални компании, които са собствениците и някои видеоклипове на независими компании. Vevo не предлага класически рок и съвременен инди рок. Pink Floyd, Led Zeppelin, Beatles, Eric Clapton не присъстват в каталога на Vevo.

Твърди се, че сайтът е направен за музикалната индустрия, която иска да контролира онлайн музиката и видеоклиповете. Големите компании до известна степен обвиняват интернет доставчиците за пиратството. Друга причина е желанието на големите компании да създадат музикален еквивалент на сайта за телевизионни шоу програми и предавания Hulu.

Снимка от сайта:
Натиснете върху изображението за цял размер

Google Chrome размина Safari, вече е третият най-популярен браузър

Chrome е добър, но дали е достатъчно добър, за да измести и Firefox?



Google Chrome направи ключова стъпка в началото на януари, превръщайки се в третия най-използван браузър след Microsoft Internet Explorer and Mozilla Firefox, след като Apple Safari по популярност, сочат данни на Net Applications.

Понастоящем Chrome държи само 4,63% от пазара на браузърите, но досегашните бързи постижения заслужават внимание.

Не е трудно да се разбере засилването на позициите на браузъра на Google, като се имат предвид наскоро пуснатите версии на софтуера за Mac и Linux, както и шума около очакваната операционна система Chrome. Но според Иън Пол от PC World, САЩ, това може и да не е всичко, на което Google Chrome е способен и е вероятно Safari да е просто първият изпреварен браузър. Ето и причините, поради които Firefox може да е следващия:

Скорост

Няма спор - Chrome е по-бърз от Safari на Windows. Последния ттест на браузъри, проведен от PC World, САЩ, показва, че Chrome всъщност е по-бърз не само от Safari 4, но и от Firefox 3.5 и Internet Explorer 8. Браузърът на Google зарежда средно за 1,7 секунди, докато този на Apple прави същото за 1,96 сек. Вярно, разликата е малка, но всеки момент се брои, когато човек се опитва да използва мрежата по възможно най-ефективния начин.

Стабилност

Отделените процеси в Chrome осигуряват голяма стабилност на решението - така всеки отворен таб е независим от останалите и един локален срив не предизвиква проблеми в целия браузър. Но това изисква и повече ресурси, което в комбинация с голям брой активни програми може да забави системата.

„Стелт"

Chrome е и много лесен за употреба благодарение на „стелт" технологията за обновяване, която не предизвиква прекъсване на работата на браузъра при сваляне и зареждане на последната версия. Обновяванията се свалят автоматично и се самозареждат без забавяне при следващото отваряне на браузъра.

Add-ons

Потребителите искат повече екстри и това може да се окаже следващото бойно поле за браузърите. Safari и Internet Explorer 8 предлагат различни добавки, но те не са толкова широко използвани, колкото масивния каталог на Firefox. Google разполага с растяща палитра от допълнения за Chrome, които точно както самия браузър, разчитат на „стелт" технологията за обновяване.

Omnibox

Chrome може и да няма страхотен бар (лента), но пък разполага с Omnibox с интегрирани възможности за търсене. Някои хора не харесват тази особеност, но тя опростява браузъра и изчиства дизайна.

Видимост

Когато става въпрос за оптимизиране на екранното пространство, нищо не може да се опре на Chrome. Браузърът просто се „свива" и позволява на потребителите да видят повече от уеб страницата, като намалява пространството, заемано от лентата за адреси, табовете и лентите с инструменти. Това се вижда най-ясно при Windows, но също и при OS X.

И още нещо...

Има и една малка, почти незабележима подробност, за която Иън Пол говори, но това е интересен детайл. Когато в Chrome има отворени няколко таба и един от тях бъде затворен с мишката, бутонът за затваряне на съседния таб винаги се озовава точно под курсора (стига мишката да остане неподвижна след затварянето). Тези, които не използват браузъра на Google, могат да се убедят в това в блога The Invisible, където множество скрийншотове и описание към тях показват детайла достатъчно ясно.

Chrome ще победи ли Firefox?

Да се измести Safari е едно, но пред Chrome стои едно сериозно изкачване, за да достигне и надмине 24,6-процентовия пазарен дял на Firefox. Споменатите предимства вече дават тласък на браузъра и те дори влияят на бъдещите разработки на Mozilla, като версия 4.0, например. Така че Firefox може и да заприлича на Chrome през следващите месеци. Освен това от Mozilla добавят и някои новости, с които решението на Google сега не може да се похвали, като технологии в сферата на социалните мрежи, интегрирани в началния таб на браузъра, както и Weave, който се очаква да се интегрира с десктопното и с мобилното търсене по-добре от всякога.

Не е ясно кой ще победи, но следващата голяма битка наближава - Chrome срещу Firefox, за да се види кой ще е претендентът за короната на Internet Explorer.

PC World, САЩ

Wall Street Journal публикува информация за очаквания таблет на Apple

Таблетът на Apple ще бъде снабден с 10 или 11-инчов сензорен екран, ще бъде обявен през януари т.г., а в продажба той ще се появи през март 2010 година. За това ни информира The Wall Street Journal, цитирайки източник близък до самата компания. Засега от Apple не коментират тази информация.



Според вестника, корпорацията разработила два вида корпуси, обаче не е ясно дали това ще бъдат два варианта на един и същ продукт или Apple ще пусне няколко модела с различни цени и възможности.
The Wall Street Journal ни информира още, че цената на таблета ще бъде около 1000 долара. За тези данни вестника пише на базата на прогнози на анализаторите от Oppenheimer & Co. Други анализатори пък са по-оптимистично настроени и предполагат цена от около 600 долара за очакваното устройство.

Освен това, на базата на информация от източника All Things Digital, Apple ще обяви новото устройство в средата на 27 януари.

Google Nexus One идва в Европа на 5 януари?

Оригиналните мобилни телефони на Google под марката Nexus One започнаха малко по малко да се появяват пред публика, въпреки че все още не са пуснати официално на пазара.

Няколко такива апарата вече бяха засечени и заснети на различни публични места, включително в магазин от мрежата Safeway в Сан Франциско, както и в заведение от веригата Starbucks.

Първата вътрешна информация за датата на старт на продажбите пък се появи в сайта MoDaCo. Според медията, Google Nexus One ще бъде на пазара в Северна Америка и Европа на 5 януари 2010 г.

Моделът ще е под управлението на Android 2.1, но повече технически подробности засега не се разкриват. Не е ясно също и каква ще е цената на телефона.

Приеха основните спецификации за стандарта Bluetooth 4.0

Организацията Bluetooth SIG (Special Interest Group) обяви приемането на основните спецификации за новата енергоефективна Bluetooth технология (Bluetooth low energy technology), която се явява база за новата четвърта версия на популярния стандарт.

Според представители на консорциума, приемането на параметрите отваря вратата към създаването на съвсем нов пазар на евтини и енергийно ефективни Bluetooth устройства. Те посочват, че огромен брой бизнес сегменти, като здравеопазването, спорта, фитнеса, безопасността и домашните развлечения, биха се възползвали от технологията.

Версия четири ще позволява създаването на два типа устройства: двурежимни и еднорежимни, като първият клас ще може да бъде интегриран в съществуващите класически Bluetooth контролери.

Процесор Core i5 върклокнат до 7 GHz

32-нанометровият чип е охлаждан с течен азот
Новият процесор Intel Core i5 е бил овърклокнат до почти 7 GHz.
Рекордът е поставен от потребител с логин NickShih, съобщиха различни технологични сайтове. Чипът с архитектура Clarkdale е създаден по 32-нанометрова технология. В изпитанията е достигната работна честота 6921,79 мегахерца, като е използвано охлаждане с течен азот. Номиналната честота на тествания Core i5-670 е 3,47 GHz. Овърклокърът не е забелязал проблеми в работата на процесора дори и при охлаждане до ултраниска температура от -185 градуса по Целзий. NickShih е провел изпитания и с чипа Core i5-660 с номинална работна честота 3,33 GHz. Тук обаче спецът е успял да постигне само 3631,19 мегахерца
Страници:1|2|»|последна